Saturday, June 13, 2009

Siapakah Aku pada....

Siapakah aku pada SIAPA, siapakah aku pada DIA, siapakah aku pada BENDA,

semua soalan diajukan pada manusia yang tidak tahu diri dia untuk siapa, manusia ini hanya berjalan mengikut haluan yang telah ditetapkan bak kata pepatah seperti lalang mengikut arah angin bertiup.

manusia ingin berseronok bersama-sama tapi pada masa yang sama keseronokan itu ditarik oleh sekumpulan manusia yang tidak tahu hujung pangkal kenapa mereka membuat begitu. manusia ini terus berfikir adakah salah mereka?adakah salah manusia ini? tapi manusia ini selalu menyalahi diri sendiri, tidak memberi ruang pada diri sendiri untuk manusia ini berbuat seperti sekumpulan manusia yang lain.

manusia ini juga mempunya hati dan perasaan untuk manusia ini berkongsi akan tetapi seringkali ditolak ketepi kerana mahu membelai hati yang lain.manusia ini juga mahu berjaya dalam hidup tapi sekulumit kepercayaan dari darah daging sendiri tidak dapat dirasai hanyalah kata-kata menyuruh manusia ini berundur dan manusia ini pom berundur kerana tidak mahu berlaku rusuhan dalam kumpulan darah daging tersebut.

sekumpulan manusia lain menyuruh manusia ini maju kehadapan untuk berjaya dalam hidup tapi manusia ini tidak mampu mengharungi badai bersendirian, tapi manusia ini gagahkan diri mendayung sampan yang kecil di lautan yang sangat luas berbanding dengan manusia yang lain menaiki kapal yang besar bersama orang yang tersayang untuk sampai ke puncak kejayaan.

hati manusia ini sedih papabila melihat kegembiraan diatas kapal yang besar itu, kerana manusia ini hanya keseorangan untuk mengharungi badai untuk capai kejayaan. manusia ini maih lagi di permulaan untuk berjaya tapi setiap langkah manusia ini mempunyai 1000 halangan untuk ditempuhi, tapi manusia ini tetap menyaingi halangan itu satu persatu...akan tetapi...

manusia ini terfikir bilakah manusia ini akan berjaya?siapakah manusia ini pada siapa?padaDIA?pada BENDA?

p/s:susah nak faham cerita ini...cerita diilhamkan oleh sahabat sy, sorry kepada pendatang blog sy susah nakmemahami..

see ya

2 comments:

im here said...

1000 hlgn pun, u boleh harungi. u cn do it. i believe u. i'll b with u dear. juz sumtimes i wat hal.. sabar e. i try x wat hal

im here said to said...

thank you...thaks for suppport..i'll support you in anyhing u need and u do

Template by : kendhin x-template.blogspot.com