Friday, June 12, 2009

Kenapa Xngantuk AGi ni??


Dah dekat pukul 2.15 pagi...aku masih xmengantuk, sepupu ku dtg untuk bermain lawan bola tapi aku xmain dia main ngan adik aku.aku terpacak depan laptop sambil edit blog aku

aku nak kongsi dengan korang pengalaman selama 10 minit kuar g beli kfckfc kubang kerian 24hours so ramaila anak muda mudi, berkeluarga kuar g makan kfc, tapi yg sedih nya melihat gelagat anak-anak muda dengan perangai yang tak senonoh, macam mana mak ayah lepaskan anak dara kluar tengah-tengah malam, jumpa lelaki dan pada masa tu aku rasa kene ngan masa sebab aku berpakaian ala org alim pakai kain pelekat baju melayu hihihik, dan sepupuku pakai songkok dan berjaket..bila anak-anak muda mudi tgk mereka terus cabut lari dan sempat aku dengar mereka menjerit jabatan agama datang wei!! rupa2nya ramai lagi kat tempat gelap ngan motor dan yang lebih jelik lagi semasa nak melarikan diri ada sepasang duk betulkan zip seluar lelakinya dan yang perempuan duk tutup butang baju,

aku hanya mampu ucap subahanallah, dan aku terus masuk kfc dan pada masa itu, dalam kfc juga ramai budak muda mudi, dan mereka menjeling kearah kami, dan kami wat dunno je..hehhehe..maklumla jabatan agama kan..hahaha

dan budak counter kfc yg perempuan dengan sopan dan ayu bertanya, nak makan apa, kami tanya xtakut kerja pagi2 dan dia menjawab nak buat macam mana kerja kt kfc tu ramai yg perempuan dan dia ikut shift so bila ramai perempuan maknanya apa yer dan lagi aku terfikir kenapa lelaki xsanggup kerja cashier kfc sedang perempuan sanggup.

dan selepas tu, aku terus mengingatkan cashier suh jaga diri, lepas ni cari kerja yang selamat jgn kire duit banyak tapi xselamat..

dan aku terus ke kedai seven eleven, mak aih mat rempit ngan minah berkumpul tapi yg paling menarik mereka buat dek je kami keluar..sebab kami ingat mereka akan lari tapi tidak..mereka hanya melihat sahaja dan selepas daripada itu, kami terus pulang,

aku terfikir, macam mana la nasib bangsa aku selepas ini kalau kedudukan pemuda dan pemudi macam ini masih ditakuk level 1 bukan level 10, anak bangsa lain mengejar ilmu dan duit anak bangsa kita mengejar duit dan keseronokan.

salam..

1 comments:

nadhirah said...

edit font supaya kaler putih ke pe k. mudah utk mmbaca

Template by : kendhin x-template.blogspot.com